bijbel.jpg

Leven uit de Bron (9/9)

De afgelopen weken hebt u in de nieuwsbrief steeds een artikel kunnen lezen onder bovenstaande titel.

Daarin is door diverse gemeenteleden iets geschreven over hun betrokkenheid bij het onderwerp. Dit is de laatste bijdrage in die reeks. Alle artikelen worden overigens gebundeld en binnenkort aan u uitgereikt zodat u ze nog eens na kunt lezen.

Nadat er een paar jaar geleden in onze gemeente gespreksronden waren gehouden, werd de conclusie getrokken dat het daar niet bij moest blijven. Het zou juist het begin moeten zijn van een (opnieuw) met elkaar in gesprek gaan over wat het betekent om kind van God te zijn in deze tijd en deze wereld.
Door je geloof met elkaar te delen, bouw je niet alleen jezelf op in het geloof, maar werk je ook aan de opbouw van Gods gemeente. Nu is dat makkelijker geschreven dan gedaan. Het blijkt voor de meesten van ons niet zo eenvoudig te zijn om te praten over wat het geloof nu werkelijk voor ons persoonlijk betekent. Als kerkenraad en daarin “gesteund” door de Steungroep vinden we echter dat dit essentieel is, niet alleen voor het voortbestaan van onze gemeente, maar vooral voor ieder van ons. Je kunt nu eenmaal geen christen zijn in je eentje.

Wanneer je dan vervolgens daar uitvoering aan wil geven is het handig om een bepaald plan van aanpak te hebben. Gekozen is daarbij voor de methode Leven uit de Bron. Die methode is alleen een heel goed hulpmiddel en ook niet meer dan dat.

Centraal staat daarbij de drieslag:

  •  Hart voor de Heer
  • Hart voor elkaar
  • Hart voor de wereld

U hebt die in de eerdere artikelen al diverse keren voorbij zien komen.

In die drie punten wordt in andere woorden gezegd wat de Here Jezus ons heeft geleerd in Mat. 22:37 en 38: Heb God lief en de naaste als jezelf, waarmee Hij de kern van de bijbelse boodschap aangeeft.
Als leden van de Andreaskerk moet dat ons daarom steeds voor ogen staan en bepalend zijn voor onze handel en wandel.

Op de gemeenteavond van 10 april a.s. willen we daar verder met elkaar over van gedachten wisselen.
Ik hoop dat het een bijdrage mag leveren aan de opbouw van ons geloof en daardoor aan de opbouw van onze gemeente.

Omdat die opbouw een proces is, is het de bedoeling om ook in de toekomst regelmatig aandacht aan dit onderwerp te besteden via gemeenteavonden en (als we weer een eigen predikant hebben) themadiensten.
Daarnaast hoop ik dat er in allerlei samenkomsten van gemeenteleden aandacht aan dit onderwerp gegeven zal worden. Zo is binnen de kerkenraad het geloofsgesprek inmiddels een vast agendapunt.

Namens kerkenraad, Frits Welsing

Mooie woorden uit de Bijbel

Filippenzen 4:13

Ik ben tegen alles bestand door Hem die mij kracht geeft.

CGK Christelijk Gereformeerde Kerk Apeldoorn

Waar vind je ons

Andreaskerk
Anklaarseweg 185
7323 AB Apeldoorn